Aegis Carminis

Zmagovalna skladba OH, COME TO MY DREAMS / O, PRIDI V MOJE SANJE skladateljice Federice Lo Pinto

3. NATEČAJ ZA NOVA ZBOROVSKA DELA  AEGIS CARMINIS 2023 


Na 3. natečaj za nova zborovka dela Aegis carminis 2023 je prispelo 15 skladb, ki jih je prispevalo 11 slovenskih skladateljev. Skladbe je ocenila in priporočila v izvedbo tričlanska žirija, ki so jo sestavljali mednarodno uveljavljeni slovenski skladateljici Tadeja Vulc (predsednica), Nana Forte in skladatelj Tine Bec. Namen natečaja je bil spodbuditi k nastajanju nove zborovske literature za pred-mutacijske zbore (mladinski zbori a cappella ali s spremljavo klavirja) in po-mutacijske zbore (dekliški in mešani zbori a cappella ali s spremljavo klavirja). Skladbe so bile napisane na posvetna besedila, ki so bila vsebinsko vezana na ljubezen, upanje, veselje ali mir v slovenskem ali angleškem jeziku. 

Strokovna žirija je prispela dela ocenila kot kvalitetna, muzikalno in tehnično lepo narejena. Več bi si sicer želeli odstopanj v raziskovanju novih možnosti in svežih idej. Veseli smo tudi, da so se tekmovanja udeležili skladatelji različnih generacij, ki bi s svojimi skladbami radi omogočili zborom izvedbo nove literature in obogatili njihove programe.

Vsem skladateljem se zahvaljujemo za udeležbo in čestitamo. 

Najboljšim skladbam, ki so prepričale s svojo muzikalnostjo in tehnično izvedbo, je žirija podelila nagrade, nekatere pa priporočila za izvedbo. 

Nagrajena in priporočena nova zborovska dela bosta izvedla Akademski pevski zbor Univerze na Primorskem in Komorni zbor KGBL. Nagrajena dela bo izdala založba Astrum


Festivalna brošura pdf

brošura-z-naslovnico-in-hrbtno-stranjo.pdf


A kategorija / po-mutacijski zbori

 

1. NAGRADA 

Federica Lo Pinto (1997): OH, COME TO ME MY DREAMS (Mary Wollstonecraft Shelley) za SATB-div. 


2. NAGRADA 

Jan Triler (2003): CHAINED TO HOPE (Adelaide Anne Procter) za SATB-div. 

Posebna nagrada za perspektivnega mladega skladatelja. 


3.NAGRADA 

Blaž Pirnat (2004): S PRVIM POMLADNIM DNEM (Žan Berložnik) za SSAA 


Priporočena skladba: 

Samo Vovk (1989): LJUDJE, PRIŽGIMO LUČI (Fran Milčinski Ježek) za SATB-div. 


B kategorija / pred-mutacijski zbori

 

3. NAGRADA 

Samo Ivačič (1974): VERJEMI V SANJE (Sara Praper) za SAA in klavir 


Priporočeni skladbi: 

Bojan Glavina (1961): POMLADNA (Andrej Žigon) za SA in klavir 

Bojan Glavina (1961): DEKLICA Z VELIKIMI MODRIMI OČMI (Andrej Žigon) za SA in klavir 



Nagrade in ocene v pdf:

rezultati-aegis-carminis-2023-zadnja-verzija_1.pdf


O SKLADATELJIH 

nagrajenih in priporočenih skladb: 


O SKLADATELJIH

nagrajenih in priporočenih skladb:

 

A kategorija / po-mutacijski zbori


Federica Lo Pinto (1997), rojena v Trstu, je maturirala na Umetniški gimnaziji Koper, smer harmonika pri prof. Eriki Udovič Kovačič. Leta 2015 je bila sprejeta na Akademijo za glasbo v Ljubljani, kjer je v letu 2018 diplomirala iz kompozicije in glasbene teorije pod mentorstvom skladatelja in klarinetista, red. prof. Uroša Rojka. Trenutno študij nadaljuje pri istem profesorju na magistrskem študijskem programu druge stopnje. Znanje solo petja je šest let izpopolnjevala pri prof. Tanji Grlici ter eno leto pri prof. Andreju Makorju na Glasbeni šoli Koper. Že vrsto let je članica raznih zborov, s katerimi se redno udeležuje državnih in mednarodnih tekmovanj. Od leta 2014 do leta 2016 je bila pomočnica dirigenta vokalne skupine Vocal Drops, od oktobra 2017 pa je zborovodkinja otroškega pevskega zbora Vesela pomlad. Od leta 2016 je Federica napisala več vokalnih, instrumentalnih ter vokalno-instrumentalnih del, s katerimi se uspešno predstavlja tako v Sloveniji kot v tujini. Od leta 2022 je zaposlena kot profesorica glasbe na Nižji srednji šoli Ivana Cankarja v Trstu.

Jan Triler (2003) je skladatelj, pianist in dirigent, ki po končanih Škofijski klasični gimnaziji ter Konservatoriju za glasbo in balet obiskuje 1. letnik kompozicije in glasbene teorije na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu prof. Dušana Bavdka. Njegov dosedanji opus zavzemajo predvsem zborovske in vokalne skladbe (cikel lastnih sonetov Druga stran, Slovenska maša sv. Stanislavu), ki jih izvajajo najboljši slovenski sestavi, kot so Slovenski oktet, Komorni zbor KGBL, APZ Tone Tomšič …  Od inštrumentalne glasbe je največ njegovih skladb klavirskih (suita Hints), piše pa tudi za druge sestave. Prav tako je dobitnik več nagrad na skladateljskih in glasbeno-teoretičnih tekmovanjih doma in v tujini ter je prejemnik Škerjančeve nagrade Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana. Konec aprila 2023 bo kot eden izmed 6 mladih zborovskih skladateljev udeleženec masterclassa iz kompozicije na WSCM 2023 (World Symposium for Choral Music) v Istanbulu, ki ga bo vodil priznani japonski skladatelj in dirigent Ko Matsushita.

Blaž Pirnat (2004) se je z glasbo začel ukvarjati pri šestih letih. V glasbeni šoli Domžale je končal osem let klavirja pri prof. Anamariji Javornik Zupanc in osem let solfeggia ter se nato vpisal na teoretsko smer Konservatorija za glasbo in balet v Ljubljani k profesorju Vitji Avscu. Čeprav se je s kompozicijo začel ukvarjati šele v tretjem letniku srednje šole, je za svoja dela že prejel nekaj nagrad. Od leta 2019 vsako leto tekmuje na mednarodnem tekmovanju IMMCC Maribor, na katerem je prejel sedem zlatih nagrad, od tega tri prva mesta in tri druga mesta v kategorijah solfeggio, glasbena teorija in ustvarjanje. Na državnem tekmovanju TEMSIG je leta 2021 prejel zlato nagrado za tretje mesto v glasbeni teoriji in solfeggiu. Leta 2022 je za prvo napisano skladbo Vihar (za klavirski trio) dobil prvo nagrado na International Youth Music Competition v Atlanti 2022. Udeležuje se tudi seminarjev pri priznanih skladateljih, kot so Leon Firšt, Ambrož Čopi, Matija Krečič, Anže Rozman … V letošnjem letu zaključuje srednjo šolo in bi rad študij kompozicije nadeljeval na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Trenutno uživa predvsem v pisanju instrumentalne glasbe, kasneje pa bi se rad usmeril v filmsko glasbo.

Samo Vovk (1989) je vsestranski glasbenik samouk, samozaposlen v kuluri,  ki deluje na področju aranžiranja glasbe, glasbene kompozicije, petja, igranja kitare in bas kitare, glasbene studijske produkcije, oblikovanja zvoka ter umetniškega vodenja glasbenih zasedb. Aranžerska znanja je pridobival pri prof. mag. Jaki Puciharju, Pedru Karlssonu, Andersu Edenrothu idr. Še posebej dejaven je na področju ustvarjanja glasbe za zbore in vokalne skupine, s poudarkom na ritmični vokalni glasbi. Zadnja leta namenja več pozornosti tudi pisanju inštrumentalne ter vokalno-inštrumentalne ritmične glasbe za raznovrstne glasbene zasedbe - od manjših jazz in pop zasedb, do komornih godalnih orkestrov. Zasedbe in glasbeniki, s katerimi je med drugim sodeloval: Vokalni band Kreativo, Carmen Manet, APZ Univerze na Primorskem, Perpetuum Jazzile, Zbor sv. Nikolaja Litija, Abend, RTV Slovenija, Vita Mavrič, Nina Strnad, Maja Bevc, Helena Fojkar Zupančič, Jaka Pucihar, duo Samo in Barbara, Peder Karlsson, Leon Firšt in mnogi drugi. Med njegove najvišje dosežke med drugim štejemo aranžma skladbe Both sides now za Perpetuum jazzile, ki se je leta 2017 uvrstil v prvi krog glasovanja za nagrado Grammy Awards v 4 kategorijah, med drugim za najboljši a cappella aranžma in skladbo Ta na Solbici, s katero je zbor Carmen Manet zmagal na prvem Evrovizijskem zborovskem tekmovanju leta 2017. Skladba je postala del koncertnih in tekmovalnih repertoarjev po vsem svetu.

 

B kategorija / pred-mutacijski zbori

 

Vsestranski glasbenik Samo Ivačič (1974) je diplomiral na oddelku za glasbeno pedagogiko Pedagoške fakultete v Mariboru in v pevskem razredu prof. Irene Baar na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Kot pevski solist je nastopal po raznih krajih Slovenije in v tujini ter sodeloval z različnimi komornimi zasedbami in orkestri. Bil je član številnih odličnih slovenskih zborov ter vodja različnih pevskih sestavov. Kot predavatelj je sodeloval na vokalnih seminarjih in simpozijih ter bil član raznih strokovnih komisij. Je soavtor učbenika za glasbo za gimnazijski program Glasba 1. Danes se intenzivno posveča sodobnemu jazzovskemu vokalu in sodeluje v različnih projektih. Kot pevski pedagog je zaposlen na Glasbeni šoli Karol Pahor Ptuj, deluje pa tudi kot pianist, dirigent, skladatelj, aranžer, organizator in predavatelj. Njegove skladbe in priredbe se redno pojavljajo na programih domačih in tujih zborov ter vokalnih skupin. Leta 2018 je z libretistko Saro Praper napisal avtorski muzikal »Domišljije iz Harmonije«, ki je bil izveden ob jubileju 140-letnice glasbenega šolstva na Ptuju. Izdal je zbirki skladb za otroške in mladinske zbore »Deček in sonce« ter »Škrat Dobrošin« na besedila Srečka Kosovela. Z vokalnim jazz kvartetom Vox Arsana je leta 2015 posnel studijski album »Turn It Up« v sodelovanju z Big Bandom RTV Slovenija.


Bojan Glavina (1961) je na Akademiji za glasbo v Ljubljani diplomiral iz orgel (prof. Hubert Bergant) in kompozicije (prof. Marko Mihevc). Opravil je tudi dveletno šolo za klavirske pedagoge v Gorici pri prof. Sijavushu Gadjievu. Bil je ustanovitelj in urednik glasbene revije »Primorska sozvočja« (1999–2005). Kot klavirski pedagog je s svojimi učenci klavirja na domačih in tujih tekmovanjih prejel čez 130 nagrad. Njegov skladateljski opus šteje okrog šeststo skladb; veliko jih je nagrajenih na slovenskih in mednarodnih natečajih za kompozicijo (Italija, Hrvaška, Bolgarija, ZDA). Je tudi prejemnik Prešernove nagrade Akademije za glasbo v Ljubljani, Tartinijeve nagrade občine Piran ter Gerbičeve nagrade za življenjsko delo v glasbenem šolstvu. Pri raznih založbah je izšlo okrog 60 njegovih samostojnih zbirk. Izšlo je sedem njegovih zgoščenk: »Zvočne pokrajine« (izbor komornih skladb), zgoščenka s klarinetistom Robertom Staničem, zgoščenka s Triom Julius, »Dih pomladi« (priredbe za klarinet, violino in klavir), »Glasba letnih časov« (12 skladb za klavir štiriročno), »Skozi pravljična mesta črno belih tipk« (skladbe za klavir štiriročno in za dva klavirja), »Album fragmentov« (komorne skladbe).